STOCKHOLM VAKNAR LÅNGSAMT, PÅ DROGER OCH PÅ SORG


Tre fina och till typ 70 % soliga dagar hade jag och mamma i Stockholm. Vi gick in i varenda second hand vi hittade, var på Fotografiska, teater x2, träffade fina familjen Hallgren, åt musslor (!) och åkte tunelbana. Som sig bör då man besöker vår huvudstad. Och som vanligt så inser jag hur gärna jag vill bo där någon gång, mitt bland allt, alla människor och allt som händer.

Ja och nu, nu är lovet snart över. Och i tankarna är vi redan framme vi nästa lov. Idag var här soligt och varmt och vårigt, men dagen försvann. Jag lagade mat, agerade hemmafru och mamma tills jag inte orkade mer, släppte alla mina sysslor och gick med Eva till Kupan. Provade byxor jag inte hade pengar till, träffade Ekman, gick lite till, åt en semla och for hem.

KOMMENTARER:

DITT NAMN:
Kom ihåg mig?

DIN MAIL:

DIN BLOGG:

KOMMENTAR:

Trackback
RSS 2.0